Friday, 24 May 2013

PEMBUAT PAKAIAN LELAKI TAHAP 1 (TA--010-1)


TAHAP 1 ( TA-010-1) PEMBUAT PAKAIAN LELAKI.

Pakaian yang di pelajari:

  1. * Baju Kemeja ( lengan pendek ).
  2. * Baju Kemeja Bahu Mendatang ( lengan panjang ).
  3. *Seluar Slack.
  4. *  Seluar Pendek.
  5. * Baju Melayu Moden.
  6. * Baju Melayu Tradisional
  7. * Baju kanak-kanak.
1. Baju Kemeja


Dalam proses melaksanakan baju kemeja ini, para pelatih akan diajar
 cara-cara mengukur, melukis pola, memotong kain, jahit dan kekemasan.
 Di samping itu, pelatih juga akan diajar cara-cara membuat pellbagai
 jenis poket dan kolar.
2. Baju Kemeja Bahu Mendatang ( tangan panjang )



Dalam proses membuat baju kemeja lengan panjang, para
 pelatih akan dia ajar cara-cara mengukur, melukis pola, memotong kain,
 jahit dan kekemasan. Di samping itu, pelatih juga akan
belajar cara membuat kaf, plaket, dan pelbagai jenis kolar.
3. Baju Melayu Moden.




Para pelatih juga di ajar cara-cara membuat baju melayu modern
 secara teratur dan kemas mengikut kehendak pelanggan.
Selain itu, Pelatih juga akan di ajar cara-cara membuat tetulang leher,
kolar cekak musang, dan kolar manderin.
4. Baju Melayu Tradisional.

Para pelatih juga di ajar cara-cara membuat baju melayu tradisional
secara teratur dan kemas mengikut kehendak pelanggan. Selain itu,
 para pelatih akan diajar cara membuat tulang belut, piping, dan mata lalat.
5. Seluar Slack.

Para pelatih juga di ajar cara-cara membuat seluar slack secara
 teratur dan kemas mengikut kehendak pelanggan. Selain itu, para
 pelatih akan diajar membuat poket tebuk, poket serong,
pemasangan zip dan juga telinga tali pinggang. 
6. Seluar Pendek.

Dalam proses membuat seluar pendek, para pelatih
 akan dia ajar cara-cara mengukur, melukis pola,
memotong kain, jahit dan kekemasan. Di samping itu,
pelatih juga akan diajar cara2 membuat pelbagai jenis
 poket-poket terkini.
7. Baju Kanak-Kanak.

Pelatih Juga akan diajar membuat baju kanak-kanak
 lelaki yang berumur 5 hingga 10 tahun.
 Seperti dalam gambarajah di atas.

No comments:

Post a Comment